Selasa, 25 Januari 2011

perasaan


Seksanya rasa bila setiap kali mengalami perasaan ini.
Tak tahu kepada siapa untuk aku mengadu kecuali padaMu
Aku sangat memerlukan bantuan daripadaNya
Agar aku dapat melepaskan diri daripada semua ini

Seksa lagi andai hanya aku yang merasakannya
Sedangkan orang lain tidak langsung sedar akan kewujudannya
Semuanya sangat mencabar diri
Semuanya sangat mendera hati

Andainya aku mampu
Pasti aku tidak terbelengu
Dengan perasaan yang mengganggu
Sangat mengganggu
Sangat haru

Tidak mahu aku bertanya mengapa
Tidak mahu aku sepeti mempertikaikanNya
Aku hanyalah hamba
Sedang Dia Yang Maha Berkuasa

Salah akulah perasaan ini hadir
Kerana lemahnya iman
Kerana kurangnya amalan

Aku tidak mahu mengendahkannya
Meskipun ia mendera
Kerana aku pasti, aku mampu menganganinya
Kerana aku juga pasti pada janjiNya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan