Isnin, 17 Januari 2011

tetiba bercakap tentang blog orang popular

tadi dok menggugel-gugel mencari blog-blog yang mungkin seronok dibaca, aku terjumpala blog si merah (panggilan aku dan suami pada zahiril adzim yang berlakon jadi merah dalam cerita merah putih tu....). hee...suka pulak, dahla memang aku suka tengok dia berlakon. kalau bercakap tentang pelakon, hanya ada beberapa sahaja pelakon yang aku betul-betul suka tengok kalau depa berlakon. antaranya: si merah nila, si yana samsudin tu, bront palare, afdlin shauki, que haidar dan siapa tu yang berlakon dalam sindarela jadi sindarela tu? mm...ayok, dah tua dah ni..lupa pulak nama pelakon tu....mm....(sambil menggaru kepala)....mmm..xapala abaikan saja. memang lupa sungguh. ha..nila antara pelakon-pelakon baru yang aku suka tengok. afdlin pelakon baru ke? hehe...dia pelakon atas sikit....segagasan dengan orang-orang seangkatan dengan merekala...hmm...melalut-lalaut saja. mm...ni, tadi cakap tentang si merah ni, aku jumpa blog si merah ni, ralit jugala baca. ayat tak la ringkas sangat dan tak la melalut sangat. pergila blog dia, baca dan komen. bagi aku, aku sukala baca blog si merah ni.



satu lagi blog adalah blog TEMPURUNG PECAH. walaupun aku ngeri tengok gambar kat GAZA pada awal page tu, tapi aku suka juga baca coretan dia. yala, pengalaman orang yang dah banyak makan garam kan....



aku ada juga pergi blog yana samsudin. tapi kurang menyentuh jiwa. hehe..minta maap ya,  tapi aku suka gila tengok dia berlakon. agaknya sebab dia comel kot...???? lagi satu blog yang aku jengah adalah blog farid kamil. memangdangkan dia punya lakonan pun aku kurang tengok, agaknya sebab dia punya lakonan tak pelbagai kot...banyak sangat cerita cinta remaja dan kisah rempit yang tak sesuai dengan jiwa aku maka aku pun tak adalah kagum dengan blog dia. tapi dia sekapal la dengan aku. hehe...sekapal ja..tak kenal pun....dia tak kenal aku, aku kenal dia pun sebab dia pelakon. cuba dia orang biasa, mesti lagi tak kenal.


dahlah, terleka pulak menulis tentang artis ni. hehe..ooo..lagi sorang yang aku suka, isma yusof ka sapa nama dia. ala...yang berlakon jadi butang dalam merah putih juga tu...oho...dia ni pun sama standard dengan si merah dan bront juga...

sebab masih juga tak jumpa nama sindarela tu dan malas pulak nak menggugel cari walaupun sekadar pergi tab sebelah dan taip, maka aku akhirilah dulu entri kali ni dengan: marila kita sama-sama memblog dan membaca blog kengkawan. ADIOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan