Selasa, 21 Jun 2011

senggugut dan panleuko

semalam aku mc tapi tak pula aku ke klinik. senggugut ja tapi sakit...dengan peningnya sebab kurang darah menambahkan kesejukan pada aku. apalagi, walaupun dah siap cantik, tetap juga aku berbungkus untuk mengurangkan kesejukan. nak tutup kipas, tak ada pula pengaliran udara.

tiba pukul 5++pm, mr maba telefon dan cakap nak bawa tompok ke klinik. nampak macam sakit katanya sebab paginya dia muntah. maka, aku pun keluar dan dapatkan tompok. sedihnya aku bila tengok ada darah yang banyak keluar dari hidung dia. lemah saja badan dia. sampai saja mr maba, kami pun terus keluar ke klinik. mujur tak ramai jadi dapatlah segera jumpa dr. selalunya kena daftar dulu baru jumpa, tapi sebab semalam dr klasifikasikan sebagai kes kecemasan maka tompok terus dibawa jumpa doktor manakala aku daftarkan dia. mulanya dr kata dia demam, pastu cek pula kalau ada virus ombak kucing. huhu...sedihnya tengok dia dan hasil ujiannya POSITIF. tompok mengalami PANLEUKOPENIA. penyakit yang tak ada ubat dan peluang hidup sangat tipis di bawah 40%. sedih sangat tengok dia kena cucuk masuk air. harap dia dapat sembuh. sekarang dia si wad. kena tahan 4 hari kata doktor. semoga Allah lindungi dia dan selamatkan dia. sedih...walaupun aku rajin lekuk dan macam2 dengan dia, tapi aku tak juga sampai hati tengok dia sakit macam tu.hua...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan