Selasa, 14 Jun 2011

memang tak patut sungguh

semalam masa nak makan, kat paper NST yang dibentang jadi alas tu ternampakla pulak topik layan suami macam pelacur tu. sebelum ni dah baca yang dalam Berita Harian tapi sebab sambil lalu dan banyak pula kerjanya takla pula nak menulis disini. Tapi semalam rasa nak marah sangat sebab tak sepatutnya seorang yang ada 'Dr', yang berpelajaran menyamakan isteri sebagai pelacur. Lalu, perkataan pertama yang keluar adalah BODOHNYA dia. Allah kurniakan akal untuk berfikir tapi tak guna. Allah jadikan Al-Quran sebagai panduan tak mau guna, sebaliknya guna logik akal sendiri. Macam mana dia tahu agaknya layanan pelacur kelas pertama tu? Pengalaman sendiri ke apa? Haii...inilah jadinya kalau agama ditolak ke tepi, logik akal yang diikuti. Ilmu yang ada tak mampu dijadikan panduan. Hancur.. Aku setuju sungguh dengan komen Suhana Shahril dalam blog Tertunailah Hasrat dihati yang menurutnya

"kalau dah disamakan istri dgn pelacur maknanya---istri kawin satu tapi boleh layan byk lelaki selain suaminya...camtulah yg ana faham perumpamaannya "


hmm....apapun dalam geram dan marah, rasa sedih jugakla sebab yang bercakap adalah wanita. dan aku juga wanita. jadi tak sanggup baca wanita menjatuhkan martabat wanita sendiri.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan