Rabu, 15 Jun 2011

orang sukar ke aku yang sukar???

kadang-kadang diri terasa sangat letih. selalunya bukan letih badan buat kerja pun tapi letih hati dan perasaan menghadapi mereka-mereka yang sukar atau diri sendiri yang menyukarkan keadaan. aku pun tak pasti tapi mana ada orang yang rasa dia tu orang yang sukar, kan? dan kalau dia sedar dia tu selalu menyukarkan orang, mesti dia dah ubah diri (bagi yang selalu nak muhasabah dan tidak egola). bercakap tentang mereka yang sukar ni, buku "menghadapi individu sukar" pun aku belum habiskan. banyak lagi juga bukus ( manglish untuk buku-buku boleh tak? hehe) yang aku belum habiskan. sekarang ni balik ja rasa nak lelap ja mata. kalau boleh tu tak mau buat apa-apa tapi banyak benda nak kena buat. tambah pula cabang kerja dah makin bertambah (cabang kerja ja bukan ahli rumah. :D...redha...), lagila susah nak lepak. tapi kadang-kadang tu tolak juga ke tepi dan setelkan mana yang patut ja dulu. buat kawan aku J, minta maafla sebab baju dia dah lama terperap belum dijahit walaupun dah potong. Buat kakak tu juga aku pun tak berani nak apakan lagi. yang tu memangla haru, dah kita pulangkan sebab tak berani ambil risiko, dia nak juga tanggung risiko ketidakberanian aku yang amatur ni. dia tak mahu ambil dan nak juga aku jahit. haiii...susah juga dengan orang sukar macam ni. kategori sukar juga ke ni? hee...

tak ingat pula sumbernya..maaf ya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan