Khamis, 9 Jun 2011

geram

kalau orang lain suka ja nak letak status di facebook, aku lebih senang menulis disini. lebih banyak boleh ditulis. lagipun aku bukanlah pengguna facebook tegar. jadi, tak kisahlah bagaimana caranya untuk aku berkongsi rasa. kisahnya macam ni, dah berapa dah aku rasa dalam minggu ni perasaan geram yang sangat kat pak jaga yang jaga jalan di tempat kerja aku ni. bukan apa, dia memangla buat kerja dia tapi selalu masa-masa sesak, dia kurang prihatin dengan kekalutan pengguna jalan yang lain atau pekerja-pekerja ditempat aku kerja ni yang mungkin sudah terlewat masuk kerja ataupun memang sengaja datang lambat ke tempat kerja (yang tu aku kurang pastila kan). yang aku geramnya tu, adakah patut dia layan orang yang berhenti di tengah jalan untuk bertanya jalan sedangkan dia sepatutnya mengarahkan orang yang bawa kenderaan tu ke tepi (ruangan berhenti untuk bertanya dan sebagainya dah disediakan pihak organisasi) supaya jalan lancar. orang yang bawa kenderaan tu pun fikirlah jugak, jalan tu tengah ramai kereta (masa puncak) jadi, kalau ya pun tak tahu jalan, berhenti tepi dan bertanya. kalau kat jalan raya faham pula dia nak berhenti kat bahu jalan. apa bezanya disini? dah makin kurang sensitiviti orang sekarang (aku pun mungkin la juga kot pada hal-hal yang aku pun tak tahu...). kalau aku pun sama, orang yang pernah marah aku tu, maafkanlah ya. Heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan