Jumaat, 6 Mei 2011

mempromosi diri

memangla kan, kalau nak berbisnes ni kena pandai promosi diri. tadi, sekali lagi aku mempromosikan diri aku sebagai penterjemah kepada seorang pensyarah. entah kenapa dalam hal-hal macam ni aku yakin saja nak bercakap tapi tidak kalau diminta untuk bercakap atau menghadapi temuduga. mulut dan minda aku macam terbantut ja. geram ja dengan diri sendiri setiap kali keluar lepas pergi temuduga. aku rasa hanya kebelakangan ini sahaja keyakinan diri aku meningkat. tambah-tambah selepas bergelar pengajar yang memaksa aku untuk berhadapan dengan puluhan pelajar dan mencurahkan sedikit ilmu yang ada pada aku. mungkin aku lebih tahu sikit daripada pelajar-pelajar tu tapi yang pastinya mereka pasti ada ilmu lain yang aku tak tahu dan tak pandai pun.... hmm...betulla kan, makin banyak kita belajar, makin kita pasti bahawa ilmu yang ada dalam diri kita ni sikit sangat. ramai lagi kat luar sana yang lebih pandai dari kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan