Rabu, 4 Mei 2011

agaknya

semakan aku belum habis tapi kepala dan dada aku pedih sangat. agaknya dulu-dulu cikgu yang semak kertas aku pun rasa macam ni jugak kot....heee..tiba-tiba terasa lucu sendiri. aku dulu pun belajar sebab nak lulus saja, tu yang dapat pelajar pun lebih kurang kot...cuma mujur saja tak ada pelajar yang tidur dalam kelas macam aku, tiap kali masuk kelas, lima minit pertama saja celik, minit-minit seterusnya kecacingan. mujur saja tak pernah kantoi.

sumber:kidzworld.com
masa sekolah pula, malasnya nak ke sekolah Allah saja yang tahu. orang kata aku berjaya sebab rajin tolong mak ayah di kedai. mungkin la kot sebab setiap minggu hanya 2 atau 3 hari saja ke sekolah, selebihnya masa aku di kedai atau di rumah waktu pagi dan petang di kedai juga. mungkin juga niat untuk masuk universiti kuat, makanya Allah makbulkan niat tu. tapi tula kan, adik kawan aku kata sebab kami ni cuma niat nak masuk universiti tapi tak niat nak kerja, sebab tu susah nak dapat kerja tapi senang masuk U. betulke? takla...sebenarnya semua tu rezeki masing-masing kan....rezeki aku dalam bekerja makan gaji ni agak beratla juga tapi murah juga bagi kerja-kerja 'freelance'.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan