Rabu, 4 April 2012

Tetamu & penumpang

Masuk hari ni dah lima hari empat malam dia menumpang kat rumah. Dia buat sendiri semua yang berkaitan diri dia. Makan, basuh baju, dia tak kacau pun nak sekali malah cuba sedaya upaya dia nak sesuaikan diri kat dalam rumah tu. Dia cuma perlukan ruang untuk merehatkan diri dan tidur sehingga habis tempoh praktikalnya. Cuma satu ja yang aku rasa tak bebas, tak bebas nak bergerak, berpakaian dan juga bermanja. Kadang-kadang aku rasa nak marah dengan keadaan ini tapi aku cuba sabarkan hati, letakkan diri di tempat dia, dan aku redha. Aku redha dengan keputusan dia menumpangkan dak tu di rumah bila mana tanggungjawab tu sepatutnya digalas orang lain a.k.a bos dia. Aku redha kerana ini hari dia, mungkin suatu hari nanti kami juga mungkin berada dalam situasi dia sekarang. Jadi, aku senang hati dapat membantu, senang hati dapat melapangkan dada menerima penumpang itu. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan