Selasa, 20 Mac 2012

Dilema

Antara dua orang yang aku sayangi
seorang perlu aku taati
sorang lagi?
dua-dua perlu aku jaga hati
hati aku?

Dilema bila tersepit begini
Susah hati bila menyakiti
hmm..hampir gila
aku rasa macam orang gila

Allah saja yang mengetahui
betapa diri ini cuba
memenuhi setiap permintaan
betapa diri ini cuba mematuhi setiap arahan
arahan itu jelas dan tak salah
namun rasa kasihan tidak dapatku tahankan
tiada yang mengambil kesempatan
yang ada cuma seseorang
yang sangat memerlukan perhatian

aku?
di mana perhatian terhadapku?
di mana pengertian terhadapku?
di mana kasihan terhadapku?

aku tak mengemis rasa
cukuplah andai aku dapat menabur jasa
serahkan pada Allah 
Allah pasti membalasnya
biar baik biar jahat
yang penting niat
segalanya bermula dari niat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan