Jumaat, 12 November 2010

kucing oh kucing

baru ja beberapa hari lepas aku menulis menyatakan kegembiraan mempunyai kucing. hee...sehari selepasnya hidung aku digigitnya. habis berdarah-darah. huuu...sampainya hati....cuma apa yang aku terkilan sehingga hari ini adalah diriku sendiri. selalu kalau terlalu terkejut ada saja tindakan spontan yang akan berlaku. hari tu kerana telalu terkejut, cepat sungguh tangan aku 'pok pok pok' kepala  dia. huu...aku tak dapat mengawal diri.mangsanya kucing tu. merajuk dia pada aku hingga ke hari ni. sedih jugala sebab tak dapat nak menggembiakan dia. sekadar dapat sediakan tempat tinggal dan makanan saja untuk dia dan anak-anaknya. tapi tak dapat nak bermanja dengan dia. hmm...entah bilalah dapat bermanja lagi.

lagi satu, perut dia macam ada lagi yang tinggal ja. sebabnya tak kempis-kempis pun perut lepas beranak. kalau ikut pakcupet, mungkin ada dan kena bawa ke vet baru tahu. huuu...sekarang ni kurang bajetla...klem ngajar pun belum hantar lagi sebab nak habiskan exam senang sikit nak klem. dua bulan terus campur dengan elaun sediakan kertas soalan, periksa jawapan dan jaga exam. jadi, mungkin la lepas tu kot... kalau tengok dia tu, kesian...nampak aku ja lari. kekadang sangat ja dia apakan aku. waa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan